שיווק דיגיטלי וקידום אתרים

בשביל להגיע לאתר פונקציונלי שנותן לכם את התפוקה והתמורה שלשמה הוא נועד יש להקפיד על כמה נקודות עיקריות.

זה לא סתם שיש אתרים שאנו גולשים בהם ויוצאים מהר מהר.. גם בלי שנדע להסביר למה יצאנו.. משהו פסיכולוגי פנימי גרם לנו לכך..

על העניין שזה יושבים מיטב המוחות בתחום הUX UI לתת את החוויה הטובה ביותר למשתמשים כדי שלא נרצה לעזוב במהרה את האתר.

אז כמה עקרונות שחשוב לשים לב אליהם.

איפיון מדויק ומפורט- לפני שאתם מתחילים בבניית אתר תקפידו לעשות איפיון מפורט שלכם כבעל עסק, של העסק בפני עצמו ושל המהות שלו המשלבת אתכם ואת העסק יחד, כי כל זה נכנס בשפה של אתר האינטרנט שאתם בונים. וככול שהאיפיון מפורט ומדויק יותר, האתר שלכם יהיה יותר מדויק ומתאים לכם.

זה שלב קריטי לבניית אתר ולא כדאי לדלג. זה חוסך המון זמן וכאב ראש בהמשך.

איזון של צבעים – תבחרו לא יותר משניים שלושה צבעים שירצו לכל האתר, יותר מזה כבר יעשה כאב עיניים למבקרים, זה יכול להיות צבעים שאתם אוהבים או הצבעים שממתגים את העסק שלכם.

פונטים – נראה משהו שולי, אבל הוא סופר קריטי. כל גופן משפיע על הקוראים שלכם וחשוב שיתאים לסוג העסק.

והכי חשוב שיהיה אחיד לכל האתר.

יש פונטים יותר עגלגלים ויש יותר ישרים וסימטריים, הבחירה תלויה במה העסק מייצג.

 

קורלציה מושלמת בין תוכן לעיצוב ליצירת חווית משתמש מירבית – כדי שהגולשים שלכם באתר, ישארו בו ואפילו יהיה להם נעים, נוח והם גם יחזרו שוב בעתיד , חשוב ליצור חווית משתמש מירבית. בעמוד הבית אסור שיהיה המון טקסט, העמוד צריך להיות מעוצב למופת והטקסטים צריכים להשתלב איתו בהרמוניה מושלמת, גם מבחינת תוכן וגם מבחינת אפקט התנועה.

בשאר העמודים ניתן להכניס יותר מלל כי לשם כבר הקוראים נכנסו אחרי שהיה להם נעים בעמוד הראשי ורוצים לדעת עליכם ועל השרותים שלכם יותר.

תקציב – משום מה אנשים לא מבינים את המשמעות של אתר, וחושבים שלהשקיע באתר זה סוג של מותרות. אז לא, אתר הוא העובד הכי חרוץ של העסק שלכם הוא עובד כל השבוע בכל שעה, לא מתלונן שעייף ולא לוקח ימי מחלה או חופשה. גם כשאתם בחופשה הוא עובד. לכן, כדאי ומומלץ להשקיע באתר, ונכון שאפשר לבנות לבד או בסכומים מצחיקים שהרשת מציעה. אבל זה ממש ממש לא אותו הדבר. האתר צריך להיבנות לעסק ולהיתפר למידותיו ולא להיפך. לא מלבישים עסק על פורמט שבלוני קיים, עסק צריך להיבנות לפי קודים ברורים שיקודמו אחר כך במנועי החיפוש והרשתות החברתיות.

לכן כדאי ורצוי לייעד תקציב ראוי עבור אתר.

כלל עדיף לתת לאיש מקצוע או אדם שמומחה בעיצוב ממשקים וחוויות משתמש שידע לעשות לכם את זה כמו שצריך.

ודף פייסבוק עסקי זה מקסים אבל לא מחליף אתר, כל אחד הכרחי בפני עצמו וכל אחד מהם עונה על צורך שונה לגמרי. והם נתמכים ותומכים אחד בשני..

על כך נרחיב במאמר הבא.