אתר אינטרנט ודף פייסבוק עסקי, ההבדל והשילוב.

יש נטיה לחשוב שדף פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת הוא תחליף לאתר אינטרנט, ועל זה אני רוצה לתת את המידע בהרחבה. 

אתר אינטרנט ודף פייבוק עסקי, כל אחד מהם עונה על צורך אחר לגמרי, ושניהם נדרשים והכרכיים לכל עסק.

אז על איזה צורך הם עונים?!

אתר אינטרנט, הוא החזית של החברה כלפי העולם. הוא מעביר מסר ועליו להיות בעל אלמנט קבוע, אבל גם משתנה ומעודכן כל הזמן. זהו בעצם חלון הרוואה של החברה. מה שחברה רוצה לשדר ללקוחותיה יאופיין באופן מאוד מדוייק ויועבר דרך אתר האיינטרנט. על האתר להיות מנוסח בקפידה ולהיות תואם את הרציונל שלו. 

האתר צריך לתת מידע אודותיו ואודות שרותיו.

דף פייסבוק במהותו הוא דינמי ומשתנה כל הזמן, כל פרסום שנעלה יקפוץ לעוקבים שלנו בפיד ויעלם תןך זמן מסויים, פשוט כי פרסמו עוד הרבה פרסומים נוספים אחריו והוא ירד למטה למטה. יש כאלה שגם לא יראו אותו היות ופייסבוק עובד לפי אלגוריתם מאוד מדוייק כך שהוא יקפיץ את המודעה רק למי שאכן עשוי להביע בה עניין. מה שמעניין את פייסבוק זה לא העסק שלי, אלא הגולשים שלו, והוא מעוניין שהם יבלו כמה שיותר זמן בפלטפורמה שלו.

יתרונותיו של האחד הם חסרונותיו של השני ולהיפך, מה שגורם להם לעבוד בסינרגיה ולהשלים אחד את השני.

ואפרט,

האתר שלנו נבנה בהשקעה כספית ומנטלית גדולה ויצא מושלם. הוא מאפיין את העסק בצורה טובה, מעוצב ובעל תוכן מעניין. אבל מי מכיר אותו?!

 כדי לחסוף אותו ולגרום לאנשים להכיר אותו ובעצם אותנו, נשתמש בדף הפייסבוק שעשוי להגדיל את החשיפה והכניסות לאתר.

דף הפייסבוק, דינמי, קליל, מעודכן, קל לתפעול, אבל אנשים כבר קצת התעייפו מכל כך הרבה פרסומים שקופצים להם בפיד בכל רגע, בנוסף הפרסום לא מופיע המון זמן מרגע שמפורסם ואחרי דקות ספורות הוא יורד לתחתית הפיד של הלקוחות. מצד שני הוא בעל תפוצה נרחברת ואפשר לעלות פוסטים מעניינים וערכיים שימשכו אלינו מתעניינים.

 

אז איך נשלב בינהם,

על דף הפייסבוק להפנות בראשיתו לאתר שלנו, אפילו בהשקה רשמית. כל עדכון שעולה להאתר יפורסם גם בדף הפייסבוק. הפוסטים והתכנים שיש להעלות צריכים להיות קצרים ועניינים. רוב האנשים לא קוראים טקסטים ארוכים מידי, קצב החיים המהיר צריך הכל קצר מושך את העין וקולע.

בדף הפייסבוק מפרסמים מידע, מבצעים מעת לעת וכל דבר שהוא קצוב בזמן. ואנחנו רוצים להעביר מסר מיידי לקהל העוקבים שלנו.

 והמינון של הפוסטים צריך להיות מדוייק, לא בתדירות מוגזמת ולא במרווחי זמן ארוכים מידי. אחת לשבועיים שלושה זה זמן סביר להעלות פוסט. יש לזכור שרוב הפרסומים עוברים לאנשים מול העניים כמעט ללא התייחסות. לכן המטרה היא בסוף להשתמש בדף העסקי כדי להפנות לאתר האינטרנט. כי מי שהגיע לאתר שבו נעשתה עבודה רצינית, יצליח להיכנס ללבו של הלקוח הפוטנציאלי וגם זה שבא אחריו.

אל נשכח כי אנשים אוהבים תוכן מסודר, מה שקיים באתר בצורה מובנית וזה כמעט לא קיים בדף הפייסבוק שהוא במהותו  דינמי ונועד ליצור עניין בלבד.

אז אחרי שהבנו על איזה צורך עונה אתר האינטרנט ואיזה דף הפייסבוק, ניתן להבין שדף פייסבוק לא מספיק והוא אינו עומד בפני עצמו. הוא תומך בדבר האמיתי. ובעזרתו האתר יתפוס תאוצה גדולה בהרבה מדף הפייסבוק כי כשמישהו רוצה שרות ממני הוא בסוף צריך את האזור הנעים המסודר המתוחזק והמעודכן באתר שלנו.

ומה לגבי אינסטגרם, זה די דומה זו רשת שמעבירה בזמן אמת תכנים בתמונות או בסטורי של העסק בצורה יפה ויזואלית אבל גם היא רשת חברתית שבאה לתמוך באתר ולא להחליף אותו. 

כל זה נכון לכל רשת חברתית, שזה המהות שלה, להעלות בפיד המון פרסומים ותוכן שעשוי להעניין את הגולשים בפלטפורמה.. וזה עושה עבודה טובה ונותן תמורה לצורך אליו עונה. אבל זה לא יהיה אף פעם אתר אינטרנט.

כדי לדייק את הפרסום ברשתות החברתיות ניתן לעשות קידום ממומן לפוסטים ולאתר האינטרנט ובכך להרחיב תפוצה ולדייק את קהל היעד.

זה במאמר הבא